Så fräckt!

Så här i semestertider jobbar jag fortfarande, lugnt och skönt. Vi tappra själar som är kvar har börjat rensa i "vårt" kylskåp. Som vanligt är ju innehållet i ett "allmänt" kylskåp ganska rikligt och oftast har bäst före datum redan passerats. Döm om min förvåning när vi öppnar frysfacket och hittar fyra stora glasslådor (glassen kommer vi att äta upp till eftermiddagsfikat i morgon). Förutom glasslådorna ligger där även en kasse med 3 påsar räkor och en påse utplattad köttfärs. Efter lite efterforskningar så visar det sig att en av mina kollegor (som jag har väldigt svårt för, för att inte säga avskyr) plockat med sig mat hemifrån och lagt i frysfacket. Detta eftersom hon åkt på semester till sitt hemland i Nordafrika tillsammans med familjen och stängt av frysen hemma. Under de fem veckor som de ska vara borta ska hennes matvaror alltså ligga i olika frysfack på jobbet. Av en kollega fick jag höra att hon varit runt på flera ställen och våningar och spridit ut matvaror.

Att man bara orkar släpa med sig mat!

Att man bara kan vara så fräck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0