Varför jag är sjukskriven?

Jag kom på att jag nog inte skrivit om varför jag är sjukskriven. Jag äter litium för att hålla mig på samma trista planet som alla andra. Jag störs inte av att vara uppe i mani, det är min omgivning som stör sig på det. Jag tror ibland att det är min omgivning som är sjuk, inte jag! I alla fall så har litiumet förstört min sköldkörtel så under de två senaste åren, kanske längre har det inte funnits någon hormonproduktion där. Det förklarar varför min hy varit så dålig, mina naglar spruckit och mitt hår risigt som bara den. Dessutom har jag gått upp i vikt okontrollerat, konditionen har gått ned och jag har inte orkat göra något alls. Sista tiden augusti/september har jag bara legat hemma och frusit. Jag tror aldrig att jag har sovit så mycket i hela mitt liv. Vissa dygn känns det som om jag sovit 25 timmar och ändå varit trött. Nu har jag gjort massor av prover, lämnat blodprov för flera år framöver och hoppas att läkarna beslutar att operera bort eländet.

Kanske kan vi sedan återgå till ordningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0