Tänk dig själv om ansiktet trillar ned

Min underbara, rara Johanna har varit ute och rest. Eftersom hon är så snäll så köpte hon några produkter från Chanel åt mig. Dels ögoncreme, dels serum. Ögoncremen tycker jag är helt fantastisk, jag har använt den förut och använder den nu. Jag tycker att förändringen är synbar, använder jag den inte så blir rynkorna kring mina ögon mer framträdande. Serumet har jag aldrig haft under längre period, har bara använt prover, men jag tror att det kan ha effekt.

Jag har en arbetskamrat som också Chanel fantast. Hon är ryska, har passerat femtio-strecket och ser väldigt, väldigt bra ut. När hon var yngre var hon förmodligen varit mycket vacker. Hon är övertygad om att hennes ansikte håller på att trilla ned och då menar jag bokstavligen. Hon är fullt och fast övertygad om att hon bara kan sova på rygg, sover hon på sidan så trycks ansiktet ihop och hon blir rynkig. Det enda som hjälper är serum från Chanel och det duttar hon på i tid och otid. Ibland när vi har möten måste hon springa ut för att dutta på lite serum för att lyfta ansiktet. Nu funderar hon på att sova med gasbinda virad runt huvudet för att hålla uppe hakan när hon sover. Gissa om vi har roligt på kafferasterna när vi pratar om hennes bekymmer. Som tur är kan hon se humorn i det hon gör, så vi skrattar inte åt henne utan med henne.

Trots att hon har sådana bekymmer med rynkor vågar hon inte riktigt prova Botox. Nu har hon hört talas om en teknik där man sprutar in luft för att fylla ut rynkorna. Behandlingarna görs av en kvinna från Schweiz och kostar 3 500 kr. Min kommentar till det var att prova du så kanske jag följer efter!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0