Så trist!

Är det just nu, trots att jag har semester. Det märks att hela stan är på sparlåga, trycket på rean har svalnat liksom mitt intresse för kvarvarande reavaror. Ett inköp har det dock blivit, en svart/vit randig kasmirkofta från Max Mara. Jag funderar på att köpa ett par grå eller svarta byxor till men vill gärna gå ner lite i vikt först.




Tyvärr så gör bilderna inte riktigt koftan rättvisa, den är otroligt fin med en liten pärl/strass dekoration. Mjuk, varm och go, precis som jag vill ha det.

Jag har ju köpt en till liten pärla, en liten scarf från Hermes. Hur snygg som helst, den tänkte jag ha till min svarta Max Mara klänning, till jeans och skjorta, egentligen passar den till allt.







När jag tänker efter så har det nog blivit några inköp ändå, jag har köpt ett par supersnygga slingbacks från Jimmy Choo. Jag har också köpt en enkel svart ylleklänning från Max Mara. Det är min favoritbutik. Jag gillar både butiken på Birger Jarlsgatan och NK-butiken. Under senare år har jag nästan uteslutande shoppat Max Mara, även när det gäller handväskor.

För det mesta blir det att jag slinker in på NK, kommer sällan längre än till NK och Kaplans. Fast allt jag behöver och vill ha finns ju där för det mesta, så varför gå längre! Eftersom jag är ganska ofta på NK känner jag ju igen flera expediter och de känner igen mig. Det brukar alltid bli en liten pratstund med Lisa på Max Mara. Jag tycker om när expediterna vet vad jag har sedan tidigare i garderoben, vad jag gillar och vad som passar mig. Det gör shoppingen så mycket roligare och enklare.

På smyckesfronten har det varit dödläge, det enda som hänt är att jag lyckats sälja en ring som jag trodde skulle bli svår att sälja. Det var en helalliansring i rött guld med diamanter, väldigt liten i storleken. Så liten att jag knappt kunde ha den längre, 10-15 kilo gör ganska mycket, även fördelat på fingrarna.  Nu är den i alla fall såld och jag hoppas att mitt halsband som jag har ute till försäljning också blir sålt. Det är ett stort hjärta i vitt guld med 135 diamanter som sitter på en kedja i vitt guld. Jag trodde faktiskt att det skulle vara lätt att sälja men där hade fel. Blir det inte sålt inom en månad så får jag väl lägga ut det till ny auktion.



När det gäller inköp av smycken har det varit väldigt tunt, allt jag har bjudit på har gått mig ur händerna. Nåväl det kommer fler tillfällen och jag ser fram emot Kaplans Exklusiva i höst. Det finns några objekt som jag bevakar men jag tänker inte tala om vilka, vill ju inte ha konkurrens.

Kommentarer
Postat av: karolina

Håller du med mig? kan man bära de här plaggen till ett par kängor? kommentera vad du tycker. direktlänk http://karolinajakobsson.blogg.se/2010/august/what-to-wear-boots.html



ha en bra kväll! /karolina

2010-08-16 @ 20:26:17
URL: http://karolinajakobsson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej! Har du ett dressingroom hemma? :)

2010-08-16 @ 22:39:09
URL: http://ingridsinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0