NK:s stora modevisning

gick av stapeln igår och jag var inbjuden. De visningar jag varit på tidigare har haft en ganska bra klass, både vad gäller förfriskningar och modet. Igår var, tyvärr, måste jag säga, undantaget. Antagligen var det något i logistiken som inte riktigt fungerade.

Enligt inbjudan så skulle insläppet börja 20.30. Jag köade vid Regeringsgatan 40 och insläppet började inte förrän först vid 21.00. När de väl började släppa in gick det snabbt, smidigt vid garderoben att hänga in kappan, flera servitriser som serverade drinkar. Campari och Fanta, inte riktigt min grej, hade föredragit ett glas vitt vin. Visningen skulle börja 21.15, men vid den tiden hade de ännu inte börjat servera tilltugget. Det var två sorters tilltugg, räksushi med någon majonäs toppad med ett popcorn och bläckfiskknäcke med någon olivröra. Räksushin var god, den andra prövade jag inte.

Drygt 20 minuter försenad kom så visningen igång och det var Marina Kereklidou som var stylist. Temat var modeikoner, Kennedyfamiljen, Madonna, Audrey Hepburn, Lady Gaga, tv-serien Dynasty m fl. Jag tyckte inte direkt att visningen stod ut, snyggast stylad var en lång, ganska bredaxlad blondin med mycket hög glamfaktor och pingelvarning. Bland annat hade hon en vardagsoutfit med grå byxor, rosa kofta och en pälskrage runt halsen. Hur snyggt som helst, får gärna bo i min garderob. Snygg var också Crystal-kopian (Dynasty) och hennes toyboy. Mycket läckert!

Det jag tyckte var mindre läckert var Christina Hendricks kopian (Mad Men), en något mulligare modell i tajt fodral. Det kändes lite tamt att göra en så uppenbar efterapning. Dessutom upprepades den flera gånger. Inte heller gillade jag hur hon stylat en underbar matadorjacka från Patrizia Pepe. Den bars av en liten tantig modell (säker på min ålder) med en tantig klänning, tantig väska och en stor svart hatt modell engelsk bröllop. Visserligen med sky höga klackskor till men det hjälpte liksom inte.

Om jag hade stylat samma jacka hade jag valt ett par tajta svarta byxor, eventuellt jeans. Till det skulle jag ha satsat på ett par lårhöga svarta mockastövlar med höga klackar. Kan också tänka mig ett par hotpant istället för jeans. Hatten hade definitivt fått stanna i garderoben!

Samma modell bar även en dräkt från Max Mara, även den väldigt tantigt stylad. Just den dräkten har jag tittat på, den är så snygg med 3/4-ärm och snäv kjol , tyvärr är den lite tantig och jag har själv inte kommit på hur jag ska bära den. Därför har jag inte heller köpt den. Jag hade nog förväntat mig att Marina K skulle ha gjort lite mer av den.

På det hela kändes visningen lite avslagen och jag tycker inte att jag kände någon större inspiration.

Men ja ja, jag var där och det var trevlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0