Ny hårinpackning

I dag har jag investerat i en ny hårinpackning. Den var dyr, 369 kr men jag tror att den kan vara bra. L'Oreals Kérastase Nutritive Oléo-Relax Nuit. Den kan användas på handdukstorkat eller torrt hår och ska inte sköljas ur. Jag har badat ikväll, tvättat igenom håret och smetat i lite balsam i topparna. Det ska bli spännande att se hur håret blir.

Passade också på att investera i ett värmeskyddande serum från Matrix serie Biolage. Försäljerska sa att den skulle vara jättebra och att hon själv använde just det. Hon tyckte precis som min frissa att mitt hår var alldeles sprött och poröst. Jag har ju förstått att det har med sjukdomen att göra lika mycket som med alla kemiska behandlingar. Just nu är håret så kortklippt och jag tycker att det mesta av gamla rakpermanenter och blekningar borde vara bortklippt, men håret är fortfarande ganska trist.

Hon (försäljerskan) tyckte att jag skulle plattånga håret, absolut mycket bättre än att rakpermanenta det. Nu har jag ju inte tänkt göra någon mer sådan utsvävning, blev ju inte helt nöjd med resultatet. Problemet är ju bara att jag inte orkar hålla på att platta håret hela tiden, tycker inte heller att det blir så snyggt att det är värt besväret.

Till våren/sommaren hoppas jag att det vuxit ut så pass mycket att jag kan göra en hårförlängning. Min frissa jobbar med ett företag som heter Greath Lengths. Den förlängning som hon har ser väldigt snygg ut och de har även lockigt hår vilket genast gav mig hopp om att få till en frisyr som jag kan tycka om. 

Om inte så får jag väl investera i en snygg luva!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Loreals produkter brukar vara bra :)

2009-11-08 @ 09:47:40
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: Madde

Härligt att du investerat i bra hårprodukter! :) Jag vill oxå ha hårförlägning, men det får nog vänta :)

2009-11-08 @ 14:57:19
URL: http://madds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0