Honungsfällan

Senaste tiden har jag inte ens orkat läsa, men jag har sakta men säkert kommit igång med det igen. Visserligen har jag svårt att koncentrera mig, men jag läser i alla fall. Jag har just läst ut Honungsfällan av Unni Lindell. Det var en obehaglig roman om flera brottslingar som interagerade med varandra utan att vara medvetna om det. Cato Isaksen (bokens hjälte) var kärvare än vanligt när han ställdes inför den nya medarbetaren Marian Dahle och hennes boxerhund Birka.

Den var ganska bra, men jag tycker att det blev lite för många sammanträffanden för att det skulle verka troligt. I och för sig så överträffar ju vanligtvis verkligheten dikten, men det blev lite för mycket.

Den var trots allt läsvärd och spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0