Titanic

I dag har jag varit på den fantastiska utställningen Titanic arrangerad av Sjöhistoriska museet. Jag tror aldrig att jag varit så överväldigad och berörd av en utställning. Den var helt enkelt fantastisk! Min pappa var till sjöss under många år och min farfar var sjökapten under hela sitt yrkesverksamma liv. Pappa berättade mycket, men jag var väl aldrig den bästa på att lyssna. Det ångrar jag nu. Samtidigt så måste mycket av det han berättade ändå ha fastnat, mitt intresse finns ju och jag har faktiskt ganska goda kunskaper när det gäller sjöfart och sjöfartshistoria. Jag tror ändå att jag ska försöka forska lite och se vad jag kan hitta, både om pappa och farfar.

Lite shopping blev  det idag också, svårt att undvika när man är omringad av affärer. Ett läppglans från Isadora, rea på Åhlens för 29 kr. En plyschjacka från Juice couture inhandlad på Mrs H. En snygg petrolblå färg samt en supertuff kjol från RL.

Nu tror jag att budgeten är mer än spräckt så jag får väl hålla mig lugn ett tag. Känns ju inte som om jag vill ha något just nu heller. Nu ska jag forska vidare på ämnet Titanic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0