Trist mat

Frukost var som vanligt 2 bitar weetabix med 1 dl låglaktosmjölk. För att förgylla det hela lite 1,5 dl Brämhults jordgubbs och limejuice.

Till lunch åt jag samma som jag åt till middag igår, kycklingfilé med apelsin och ingefära. Till detta serverades råris med rödlök och röda bönor. Jag kan ju direkt tala om att det inte var något att skriva hem om. Det som var mest smakfullt var råriset med rödlök och röda bönor. Kycklingfilén var mest torr och tråkig. Jag tror nog att jag får ta och utveckla det hela lite grann, kanske kan byta ut kycklingfilén mot något roligare.

Sedan har jag ätit ett äpple, ett halvt päron och en clementine. Det var väl förutom juicen till frukost dagens höjdpunkter.

Middag bestod av 2 st ugnsgratinerade tomater fyllda med köttfärs kryddad med tacokrydda. Till detta serverades couscous med rödlök. Behöver jag säga att jag faktiskt kan hålla mig för skratt. Nu är det bara att hålla sig för skratt till nästa torsdag, hoppas att vågen är vänlig och att jag orkar härda ut. Målet är ju ganska högt satt och jag har en lång väg kvar. Dessutom är ju inte tålamod min starka sida. Jag tycker ju att om jag varit duktig i två dagar så borde jag minska minst 5 kilo, om det bara vore så lätt ändå.

Kan jag bara få till motionen så vet jag ju att det går snabbare, få se om jag orkar kliva upp och gå på spinning i morgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0