Gapiga fyllkärringar!

I kväll när jag var i min lokala livsmedelsbutik för att handla var kvarterets fyllkärring nr 1 där i samma ärende. Hon sjunger och trallar, pratar högt med varorna i hyllorna, tjatar på alla runt i kring "du tjejen, vilken matlagningsgrädde är bäst? Jaha, nähä du kanske inte lagar sådan mat, du äter väl bara sallad. Äh, fan det här var ju vaniljvisp, det ska jag ju inte ha...........................".

Ja, du kanske själv kan föreställa dig hur den shopping turen blev. Själv kände jag att pratar hon med mig så kräks jag på skorna på henne, orkar helt enkelt inte med en trallande, arrogant och påfrestande fyllskalle. Den lokala Coop-butiken brukar punktmarkera henne, eftersom hon inte bara är full som ett ägg utan även stjäl som en korp. Ibland står hon bland kaffebrödet och smaskar i sig en munk och njuter för fullt. Fast det kanske är som man säger förbjuden frukt smakar bäst.

Jag kom i vart fall ut därifrån utan att behöva kräkas, så det får väl anses som ett ganska lyckat resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0