Barnvagnstorpeder och förbannade familjer

Tillbringade en kort stund av eftermiddagen idag på Ikea. Det tror jag att alla andra i Stockholm också gjorde, det var fullt, folkligt och festligt (eller inte). Jag kan inte upphöra att förvånas över hur osams en del kan bli, ungar som gråter så att tårarna sprutar, mammor och pappor som skäller på varandra utan tanke på att det är fullt med folk runt om kring dem. Sedan har vi familjerna som proppar barnvagnen full med varor och bär på ungen. Barnvagnen använder de som en murbräcka, som om den på något sätt skulle ge dem förtur eller rätt att köra över alla andra. Visst det är bra med barn och de ska ha en bra miljö, men det skadar ju inte att titta var man kör, jag tror att de flesta vill ha sina hälsenor i behåll.

Desutom förundrades jag över hur människor kan klämma i sig korvar och pizzabitar. Det hela sköljs ned med lite söt läsk.

Efter att ha gjort det jag skulle skyndade jag ut igen i kylan och snålblåsten. Hu säger jag bara! Nu ligger jag i min underbara, vackra säng, nybadad och insmord med bodylotion Chance från Chanel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0