En perfekt dag!

Den här dagen har varit i det närmaste fulländad. Full av värme och sol, Harvey och jag har suttit i Kungsträdgården och njutit av livet. Lunchen åt vi på Sturehof, jag valde sallad, dels med tanke på värmen, dels med tanke på vikten. Nu är det hårda bud som gäller! Det enda som jag känner mig lite frustrerad över är att jag inte kom iväg för att hämta mina underkläder hos Gustaf Melbin, det hanns liksom inte med. Synd för jag tror att Harvey skulle uppskatta dem. Han åker hem imorgon, så det får väl bli nästa gång han kommer. Jag hoppas att det inte dröjer så länge fast det vet jag ju aldrig. Med lite tur så kanske vi kan träffas någonstans i Europa, jag är sugen på att åka till London eller Paris.

I morgon blir det familjedag, min svåger fyller 30 år och vi ska dit och uppvakta honom allesammans. Känns lite konstigt eftersom Harvey ska åka och jag inte kan ta med honom till familjen. Han ska åka kl 16.00 och vi ska vara hos svågern kl 12.00, men Harvey får lov att klara sig själv fram till flyget avgår.

Måste berätta även lite banala saker, har läst ut Blindspel och även Flickan under gatan  Roslund/Hellström- Den var bra även om jag kan tycka att deras böcker ibland gör anspråk på att vara så politiskt korrekta och åsiktsväckande. Har nu böjrat på Presidentens Val av Anne Holt men tycker inte att det känns som om den håller samma klass som hennes tidigare böcker. Håller även på med Skumtimmen av Johan Thorén, men den tar emot lite att läsa. Handlar om en liten pojke som försvinner. Mycket obehagligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0