En dag i solen!

Har ju redan lagt upp en bild på tårtorna som jag tog med till min käre svåger. Det bjöds på lunchgrillning på deras stora trädeck, grillspett med fisk, sauce vert, hemlagad potatissallad och vitt svalt vin. Efteråt avnjöt vi tårtorna, även om jag bara åt Schwarztswaldtårtan, eftersom den andra hade en alltför stark chokladsmak för att passa mig. Jag tycker varken om chokladtårta, chokladglass eller chokladmousse.

De flesta gästerna vara människor som jag träffat tidigare och som jag tycker är ganska tråkiga. Min svågers mamma var naturligtvis där och hon är i en klass för sig. Hon frågar och tjatar och har synpunkter på i princip allt och alla. Hon frågade mig flera gånger om jag inte träffat någon trevlig man än, om jag inte hade börjat jobba på riktigt ännu och talade om för mig att jag snart börjar bli för gammal för att skaffa barn. Det sa hon ungefär 257 gånger. Ibland undrar jag vad tanten skulle säga om jag talade om för henne hur landet egentligen ligger och vad jag jobbar med.

Några var nya bland gästerna, bland annat en oerhört vacker ryska, Galina som jobbar på samma advokatbyrå som min svåger. Hon såg ut som en näpen liten docka, stora bruna ögon, svarta täta ögonfransar och blankt svart hår. Vi pratade ganska mycket, bytte telefonnummer och kom överens om att gå ut någon kväll nästa vecka för att ta en drink.

Min svågers barndomskompis var där och erbjöd sig att köra mig hem. Jag vet ju sedan förut att han alltid kör som om han är på flykt från polisen, men tackade ändå jag. Dumma mig! Det är allt jag kan säga. Han hade en ganska ny Porsche Boxster och körde ännu värre än vanligt. När man åker med honom får man korsa sig och be en bön. Visserligen tycker jag om snabba bilar, men det är om jag får köra själv eller åker med någon som jag känner att jag kan lita på. Jag lovade mig själv att idag var sista gången någonsin som jag åkte med Anders, det spelar ingen roll vad han har för bil. Jag tänker inte ens åka trampcykel med honom, han är en kamikazepilot!

Idag hade jag på mig min fyndklänning från HM, riktigt snygg och ganska välsydd. Ser mycket mer ut än vad den kostade. Ibland förvånar HM genom att ha väldigt snygga modeller, tyger och ganska välgjorda plagg. En perfekt klänning för ett grillparty i solen. Under den så hade jag ett brun och blårutigt set från Freya. Min lilla partyväska från Desmo och ett par klassiska svarta pumps.

Svarta klassiska skor
Snyggt under från FreyaKlänning från HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0