Deklarationsdags och biobesök

Måste ringa in och deklarera innan den här dagen är slut. Förstår inte varför jag alltid skjuter upp det till sista stund, i år höll jag nästan på att glömma bort det helt och hållet.

Den här kvällen har jag varit på bio, stor salong men bara åtta personer i publiken. Filmen, Doomsday var riktigt bra, min uppmärksamhet var på topp hela tiden. En ganska otäck framtidsskildring av Storbritannien 2035. Samtidigt som jag fascineras av filmen kan jag inte låta bli att tänka på hur stereotyperna manligt vs kvinnligt skildras. Visserligen innehöll filmen några starka kvinnor men stereotyperna kvarstår.

Måste försöka fixa till naglarna, gelen har släppt på ena tummen och snart kommer fler naglar att behöva fixas till. Gäller bara att hitta tiden. Ska också försöka komma igång med träningen, det var några veckor sedan nu och jag känner hur vikten ökar direkt. Bäst vore om jag kunde komma igång med löpningen igen, men det tar emot så mycket. Löpningen ger mer frihet än vad ex spinning gör, då ska jag passa tider och boka in pass.  Jag får väl peppa mig själv med att löpningen är effektiv för fettförbränningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0