Champagne och konstiga kläder

I dag har jag tagit mig tid att göra allt det där som jag inte tagit mig tid till förut. Promenerat runt Djurgården, fixat till naglarna och varit på fotvård. Har inte shoppat på flera dagar, inte ens varit i affärer, vilket jag ju normalt sett brukar. Brukar ju passera NK i vart fall en gång per dag, men det känns faktiskt riktigt bra, har liksom inte haft tid att glo i butiker. Fast nu var jag ju inte helt sanningsenligt, jag glodde ju i W A Bolins skyltfönster, men kunde konstatera att det var inget där som direkt väckte mitt habegär, även om många av smyckena skulle vara trevliga att äga.

Avslutade dagen med en Cesaer sallad och ett glas vitt vin på Divinos Deli och Bar. Strosade genom Humlegården, undvek alla gapiga och stökiga Djurgården supportrar som blommade på gräsmattan. Tog en sväng in på Anglais som har öppnat sin bar på 7:de våningen. Naturligtvis var jag tvungen att dricka ett glas Nicholas Feuillatte (champagne), tyvärr hade den en ganska hård biton, fast inte var helt oangenäm.

Ibland blir jag helt förstummad över hur folk klär sig och styr ut sig, det är precis som om de inte har förmågan att se hur de ser ut. Unga tjejer med ganska breda bakdelar och ben klär sig i strumbyxor och tröja som knappt når ned över ändan, ingen kjol. Det modet är inte snyggt på någon! Vuxna kvinnor med minst tjugo kilos övervikt klär sig i baddräktsslimmade linnen och tajta t-shirts med urringning, tajts och en kort jeanskjol. Vuxna karlar klär sig i byxor som hänger halvvägs ner till knäna och ger dem en look av bondlurk , sätt sedan gärna en keps bakochframvänd eller på snedden och en luvtröja så är looken fulländad. Jag förstår inte vad det är som gör att svenskar i allmänhet klär sig så fult och utan stil. Camilla Thulin jag är helt på din sida, mer stil!

Nu ska jag strax krypa ned i badet med mitt underbara badskum från L'Occitane Lavande. Finns inget som är så avkopplande som ett bad med en god badolja, ett glas gott vitt vin och en bra bok. Jag ska läsa ut min bok Blindspel av Stephen Booth. Den är helt ok som deckare betraktat. Det gäller att ladda inför helgens arbete, även om det mest är nöje med Harvey.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0