Midsommar i Flen

Så var den här helgen över och jag har till min förvåning överlevt en helg på landet! Jag som annars knappt ens ser djur på bild har faktiskt varit i ladugården och beundrat den nykläckta kalven. Till och med jag måste medge att den var väldigt söt där den stod, men jag tyckte synd om den som var skild från sin mamma Kossan. Förutom kossor fanns det höns (tycker jag är frukltansvärt obehagliga djur) massor av katter (skygga) samt en tax som var riktigt rolig, pigg och ivrig.

Det fanns ju inte mycket som lockade i Flen, jag tror inte jag hade kunnat shoppa ens om jag hade försökt. Vi åkte in till Flen köpte mat och åkte hem igen. Fast jag måste säga att Ica fick pluspoäng, samma dag som jag kom hade min väninna handlat lövbiff. Tyvärr var den så seg att den inte gick att äta, trots tappra försök. När hon påpekade detta dagen därpå fick hon ersättning med det dubbla, det tycker jag var bra.. Inget tjafs eller ifrågasättande.

Något midsommarfirande blev det inte direkt, vi åt hemma och gick sedan en långpromenad. Så nu har jag haft mer än tre veckors total vila. Vilar jag lite mer så kommer jag att vegetera totalt.


Helgen till ära så hade jag fixat läckra gröna naglar med glitter. Ja det var ju förstås inte jag utan min duktiga nagelteknolog Marie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0