Julbord

är egentligen inget som jag är särskilt trakterad av. Eftersom jag inte tycker om sill eller lax är det ganska mycket som går bort. Jansson äter jag men tycker oftast att min mamma gör godast Jansson. Det som egentligen tilltalar mig är godisbordet, jag skulle kunna börja direkt där och strunta i maten. Fast någonstans sitter det i ens uppfostran, så gör man ju bara inte! Samtidigt som det får den lilla obstinaten i mig att fråga: Varför inte? Man betalar ju ändå, då borde det väl kvitta om man äter lax eller ris a la malta.

Igår var jag och åt julbord på villa Godthem. Det var varken bra eller dåligt, allt jag åt åkte ner förutom risgrynsgröten, för den hade de bränt. Gottebordet var ganska bra, de hade flerfärgad marmelad, min favoritgodis. Jag brukar köpa två marmeladstänger för 25 kr i godisaffären i PK huset. För att de inte ska härskna brukar jag äta upp båda två ganska omgående. Sen är jag full av socker och går på sockerenergi. Väldigt bra för figuren!

Pratade just med en väninna som varit och ätit julbord på Fåfängan. Det var tydligen väldigt bra.

I helgen ska jag försöka dra mig iväg till gymmet, måste träna lite så att jag inte blir en soffpotatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0